Szukaj na tym blogu

wtorek, 4 marca 2014

Babeczki !!!!

Babeczki!!! Babeczki!!! Słodkie Babeczki!!!


Kto z nas nie kocha babeczek ?? 

Moja przygoda z kolorowaniem i dekorowaniem zaczęła się właśnie od babeczek.  Najpierw chciałam zrobić tort , jednakże po którejś z kolei nieudanej próbie odpuściłam  sobie na dłuuugo. Potem dostałam przepis na babeczki i tak się zaczęło...

Przepis jest naprawdę prosty a można go modyfikować wg. własnej kreatywności co daje nam dużo zabawy :)



Potrzebne nam będą ...
 


Składniki suche : 

- szklanka mąki ( moim zdaniem najlepsza krupczatka )
- 1/3 szklanki cukru
- łyżeczka proszku do pieczenia
- cukier waniliowy (ja wsypuję cały,ale wg uznania)

 

 

Składniki mokre:

- 40g oleju lub roztopione masło (nie margaryna!) około 1/5 szklanki
- 1 jajko
- pół szklanki mleka
- zamiast cukru waniliowego możemy dać olejek (aromat do ciast, również do smaku)


Dodatkowo lecz nie obowiązkowo :

- pół szklanki mleka w proszku (czasem odtłuszczone czasem nie) 
- pół szklanki śmietany (różnych do wyboru,ale warto dodać
- kakao

 Wykonanie jest bardzo proste:

-w jednej misce wymieszać suche składniki
-w osobnej mokre
- do suchych wsypać mokre i wymieszać łyżką niezbyt dokładnie :)
- powstałe w ten sposób ciasto nakładać do 2/3 formy
- piec w 180*C około 20-25 minut w ustawieniu góra-dół wkładając pierniczki na środek piekarnika
- pod koniec pieczenia dobrze wbić patyczek żeby sprawdzić czy suchy

Ot i cały przepis :))) 


U mnie najczęstszymi dodatkami do ciasta są pokrojone ananasy, pokawałkowana czekolada , słonecznik lub pestki z dyni a w sezonie owoce sezonowe. 
Babeczki najlepiej przechowywać w jakimś zamkniętym pudełku lub przynajmniej czymś przykryte żeby spowolnić obsychanie.
Jak już wszystko mamy gotowe możemy :
a) zjadać i dzielić się
b) dekorować , dzielić się i zjadać ;)

Smacznego! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz