Szukaj na tym blogu

piątek, 28 marca 2014

Masa cukrowa z pianek "jojo" - "Marshmallows"

Wstyd się przyznać, ale jeszcze tej masy nie próbowałam. 

 

Pianki są dość kosztowne i kiedy robię coś tylko dla siebie, to po prostu mi szkoda wydawać dodatkowej gotówki. Jednak coraz bardziej zastanawia mnie jaka to różnica między zwykłą masą cukrową a tą. 

 

Tym bardziej, że w składzie na pianki "jojo" jest żelatyna - tak jak w przepisie na masę cukrową - ale nie ma tam glukozy, która do zrobienia masy jest niezbędna. 

 

Czyżby moda ? Chwyt marketingowy? Nie wiem i dlatego niedługo się dowiem i dam znać ;)

 

Przepis mam już w zeszycie od lat (dosłownie) i chyba się wreszcie doczeka dzięki Wam, bo chciałabym dzielić się z Wami tylko najlepszą jakością.

 

 

Na pewno podzielę się z Wami moją opinią, a tymczasem podzielę się z Wami przepisem na tą masę :)


Co nam jest potrzebne :




- pianki "jojo" ok 225gram
- cukier puder 500gram
- 1,5 łyżki wody 


Jak robimy:


-  Stapiamy pianki w kąpieli wodnej (dodając te1,5łyżki wody)
-  Możemy je ugnieść (np.tłuczkiem do ziemniaków, żeby na pewno wszystko się rozpuściło)
-  Dodajemy połowę cukru i mieszamy
-  Dodajemy resztę cukru i ugniatamy aż uzyska taką konsystencję którą potrzebujemy
-  Jeśli chcemy - dodajemy barwnik spożywczy i gnieciemy
- Wałkujemy, ugniatamy, znęcamy się ile chcemy ;)


Smacznego ! 



Zapraszam do polubienia mojego bloga na Facebooku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz