Szukaj na tym blogu

piątek, 21 marca 2014

Przepis na drożdżówkę z serem

 

Jeszcze się Wam nie chwaliłam, ale mój prywatny osobisty Piernik jest z zawodu piekarzem. 

 

W zawodzie nie pracuje, ale swoje umie i robi to dobrze, pod warunkiem, że mu się chce ;). 

 

Tak więc wczoraj było święto i drożdże które po raz "n-ty" kupiłam by mógł upiec chleb tym razem nie wyschły w czeluściach lodówki i zamiast do wypieku chleba zostały użyte do zrobienia pysznych drożdżówek. 

Były drożdżówki z serem, chałka drożdżowa i rogaliki, niemniej do zdjęć przetrwał jedynie jeden rogalik.

Podglądałam przy robieniu, więc zgarnęłam przepis i pewnie następnym razem ja zostanę wciągnięta w tą czynność do samodzielnego ich wykonania :)

A oto i przepis :

Potrzebne nam będzie :


- 250 g mąki pszennej 
- 20 g drożdży świeżych (jeśli mamy w proszku to ok 10g ) 
- 10 g miodu 
- 1 jajko 
- dwie szczypty soli
- 125 ml mleka 
- 40 g masła 
 

Jak robimy ciasto: 


- Jeśli mamy świeże drożdże robimy najpierw rozczyn
- Zmieszać mleko z jajkiem i miodem 
- Zmieszać mąkę z drożdżami masłem i solą 
- Zmieszać wszystko ze sobą i wyrobić na gładkie ciasto
- Przykryć i zostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia

Kiedy już ciasto mamy gotowe :


- formujemy bułeczki, rogale, francuzy i co nam jeszcze w duszy gra ;)
- zostawić je na ok 25 minut do napuszenia
- jeśli chcemy dodać do bułeczek jakiejś masy (np. serowej)
   robimy wgłębienie i nakładamy w nie nadzienie    
- smarujemy rozbełtanym jajkiem (dla połysku) 
- piec w 200C ok 20 minut , z mocą "od dołu"


Na mase serową potrzebne nam będzie : 


- 2 łyżki masła 
- ćwierć szklanki cukru pudru 
- 1 żółtko 
- 1 łyżka cukru waniliowego 
- 200 g sera twarogowego
- ewentualnie jakiś aromat jeśli chcecie 

Masę serową robimy po prostu mieszając składniki

Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz