Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Szybki piernik z bakaliami

Dziś przepis na piernik, którego możecie zrobić w ten sam dzień , kiedy tylko zechce Wam się go zrobić :)

Był już przepis na staropolski piernik dojrzewający i tym kobietkom które postanowiły upiec go razem ze mną przypominam, że jeśli chcecie go mieć na Wielkanoc to nadchodzi dzień pieczenia, gdyż pamiętajcie trzeba go upiec przynajmniej 3-4 dni wcześniej. 

Muszę Wam dziewczyny powiedzieć również co złego stało się z moim ciastem na piernik które miało dojrzewać 9 miesięcy razem z Waszymi ciastami ...zostało ono BRUTALNIE wywalone do śmieci w tą niedzielę przez moją mamę z którą mieszkam i która postanowiła rozmrozić, mytą jakieś 2 tygodnie temu lodówkę...ponoć nie zauważyła że była myta. Usłyszałam potem, że myślała, że to jakieś ciasto na pierniczki albo ciasteczka o którym zapomniałam i że pewnie już niedobre by było...eh. 

Nic to , przepis na szybki piernik na szczęście od ostatniego Bożego Narodzenia mam od mamy mojego chłopaka, która piecze po prostu naj naj najpyszniejsze ciasta, serniki i wszystko inne też pysznie gotuje. Pytałam czy mogę się z Wami tym przepisem podzielić i zgoda na to jest, więc stąd ten post.

A eksperymentu z piernikiem dojrzewającym sobie nie odpuszczę, po prostu mój będzie 8 miesięczny ;).


Potrzebne nam będzie :



- 220 gram mąki
- 150 gram miodu
- 30 gram cukru
- 25 gram margaryny (masła)
- pół szklanki śmietany
- 2 jajka
- przyprawa do piernika
- 1 łyżeczka sody
- bakalie (wedle uznania :)


Jak robimy : 


- Miód, margarynę, cukier i dwie łyżki wody roztapiamy w garnku nad ogniem
- Chłodzimy
- Dodajemy resztę składników, mieszamy i rozlewamy do formy
- Pieczemy w 180C do "suchego patyczka"na wyłożonej papierem do pieczenia formie

Można wyłożyć na dwie foremki i przełożyć je ulubioną masą :)





Zapraszam do polubienia bloga na Facebooku

Zapraszam również do subskrypcji bloga - po prawej u góry 


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz